LITE MER RUTIN I VARDAGEN

Svårare sagt än gjort är det att få rutin på allting. Dock känner jag att rutinerna börjar infinna sig efter alla omständigheter som har varit de senaste fem månaderna (kan ta det vid ett senare tillfälle).
 
Förstår fortfarande inte riktigt hur timmarna kan gå så fort? Och nej, jag sitter faktiskt inte och skriver blogginlägg eller tittar på tv hela dagarna, men alla förberedelser? Byta blöja, byta kläder, ge mat, förbereda mat och säkerställa att purén blir tillräckligt slät och inte innehåller för stora bitar. Hur stora bitar får eventuella bitar vara egentligen? För att inte tala om att gå ut på promenad. Jag blir svettig redan innan vi har hunnit utanför dörren (resultatet av att inte ha hiss och hela tre våningar med tungt chassi och andra tillbehör).
 
Just nu sneglar jag lite grann på ett tvättställ med tvätt (ja, jag ser dig där i ögonvrån). I andra ögonvrån kämpar Novak med att hålla sig vaken. Ja, så går det när man ska gå upp tidigare än vanligt. Nu tror du säkert att han vaknade vid 5:00, men nej, han vaknade strax innan 8:00. Konstigt nog så gillar han att sova. Gillar att lägga sig hyfsat tidigt vid 21-isch och sover gärna fram till 9:00-9:30. Precis som mamma. Jag antar att jag är lite bortskämd med det men samtidigt tycker jag att det är well deserved med tanke på alla diverse krämpor de senaste månaderna.
 
Nu är han otålig. Sömn för honom och tvättvikning för mig. Efteråt kanske det blir lite pyssel med en julklapp. Just det, hur gött är det inte att Mix Megapol spelar julmusik non-stop?
Familj, Jul |
Upp